Passbeskrivning

Power Pilates
Power Pilates är en klassisk form av pilates som utförs på matta med övningar för att stärka bålmuskulatur och ge bättre hållning. Vi guidar dig genom de 18 första klassiska övningarna. Övningarna anpassas efter individens styrka och rörelseförmåga. Kom i mjuka kläder och träna barfota eller i sockor.

 

Yoga
Passet innehåller både andningsövningar och olika yogaställningar som passar både nybörjare och vana. Yogans träningseffekt beror inte på hur mjuk du är utan hur du förhåller dig till dig själv under övningarna. Ta på dig mjuka sköna kläder och kom barfota.

 

Balans
Ett avslappnande träningspass inspirerat av österländska och västerländska träningsformer såsom yoga, qigong och pilates . Träningsformen behandlar både kropp och själ i samspel och under passets gång kommer vi träna rörlighet, balans och styrka. Passar de allra flesta och kan utföras av personer i alla åldrar. Ta på dig mjuka sköna kläder och kom barfota.

 

Spikmatta
Med mer än 6000 akupressurpiggar, återskapad enligt den 5000 år gamla Indiska Vedakunskapen, placerade i ett geometriskt mönster, behandlar spikmattan effektivt akupressurpunkter och nerver utmed ryggraden och ger en skön avslappning.
Detta pass passar alla som är nyfikna på att prova på spikmattans effekter.
Ta på dig mjuka sköna kläder och kom barfota.

 

Gympa
Allroundträning där du tränar allt. Kondition, styrka och rörlighet.

 

StationsFys
Ett träningspass där både flås och muskler får arbeta. Med kroppen som motstånd och redskap jobbar vi på styrkestationer. Du tränar både styrka och kondition på samma gång.Träningen består av ett antal omväxlande stationsövningar som repeteras. Ett pass för både den vane och nybörjaren.

 

Vattengympa
Ett härligt vattenpass som förbättrar kondition, styrka, rörlighet och koordination.

 

Tabata
Korta hårda intervaller. Vi upprepar intervallerna några gånger med varierande övningar. Förbättrar din kondition, stärker musklerna samtidigt som du ökar förbränningen. Ett tufft roligt och effektivt pass på kort tid!

 

Bastuyoga
Stretcha ut musklerna i meditativ yoga och njut utav bastuvärmen.

 

Crosstraining
Utomhusjogg varvas med intervaller. Vi stannar till längs vägen på styrkestationer.

 

Quick Fit 
Utomhusträning med styrka och kondition i samma pass. Funktionella övningar där man använder stora muskelgrupper. Ett tufft, roligt pass på kort tid!

 

Core
Stärkande pass för core-muskulaturen, kroppens kärna. Inriktas därför främst på övningar för kroppens mittparti. Bra för såväl hållningen som för att hålla kroppen stark och skadefri. En träningsform för att undvika ryggproblem.

 

MRL (Mage Rumpa Lår)
Ett fartfyllt pass där vi jobbar med de största muskelgrupperna i kroppen. Vi använder step up bräda, gummiband och hantlar. Kondition och styrka i enkla effektiva övningar. Ett svettigt pass!

 

Box
Konditions- och styrkepass inspirerat av boxing. Med handskar på mitsar. Tufft, roligt pass där man jobbar två och två.