Träning

Fysisk aktivitet för både kropp och själ är i centrum. Låt dig inspireras till träning i vår fantastiska miljö. Träning inomhus eller utomhus, lugnt eller hårt. I området på och omkring Vann radar möjligheterna upp sig.

Träna för dig själv eller med andra. Vi erbjuder gym både inomhus och utomhus, hinderbana, en härlig löpbana i skogen och vi erbjuder också gruppträning. Passen genomförs under ledning av erfarna instruktörer och du kan delta även om du aldrig har prövat på det förut. När vädret tillåter anordnas en del av passen utomhus.

Alla pass är mellan 30-45 min långa. Varje söndag läggs efterföljande veckas aktivitetsschema ut HÄR, där kan ni hitta tider och vilket pass som utförs.

Antalet platser på varje pass är begränsat. Man kan förboka sin plats men om man får förhinder ska platsen avbokas senast 2 timmar före passets start. Det krävs minst 4 anmälda personer 2 timmar innan för att passet ska genomföras.

 

  • BASTUYOGA Består av en serie enkla yogaövningar som utförs sittande på bastubänken i en behaglig temperatur. Värmen från bastun i kombination med yogaövningarna hjälper kroppens ämnesomsättning, reducerar stress och förbättrar sömnen. Bastuyoga passar alla och kräver ingen tidigare erfarenhet av yoga.

  • SIMTRÄNA Passa på att simträna samt delta i våra populära vattenpass i vår Stora Tjärn samt i vår uppvärmda utomhuspool

  • YOGA under detta pass tränas balans, smidighet och muskulär styrka. I yogapass ingår andningsövningar, kroppsliga ställningar och en avslutande vila. Det finns stunder av stillhet och djup koncentration och stunder av kraftfull fysisk aktivitet. Yoga är ett sätt att lära känna sig själv och träna på att vara här och nu. 

  • CIRKELFYS ett träningspass där du får allt i ett, styrka, kondition och rörlighet. Träningens utförs i intervall form. Var och en jobbar i ditt eget tempo efter egen förmåga.

  • MAGE RUMPA LÅR passet som fokuserar på musklerna i ben, säte och core. 

  • PILATES under passet tränas styrka och rörlighet med fokus på koncentration, balans, andning och avspänning. Pilatesträningen hjälper till att bygga upp styrkan i hela kroppen, med tonvikt på coremuskulaturen.
  • SOMA MOVE 
    En holistisk gruppträningsklass som är atletisk, svettig och fysisk ansträngande, men samtidigt mjuk och flödande. Soma Move gör den mobile stark och den starke mobile.

Övrigt att göra: 

På egen hand kan den som önskar ta en joggingtur eller en promenad i vårt motionsspår, möjligheten finns också att gå vår sinnesrovandring. 

I vårt inomhus gym hittar ni roddmaskin, skierg, cykel och löpband. En rigg för träning samt skivstänger, hantlar och kettlebells. Redskap som hjälper dig att träna hela kroppen.